В феврале этого года ведущее консалтинговое агентство Brand Finance опубликовало список 50 самых сильных авиационных брендов в мире. Его возглавил национальный российский перевозчик «Аэрофлот».
Нашел эту фирму Brand Finance и ее рейтинг Airlines 50-2017
Увы, Аэрофлот поднялся с 29 на 25.
Но, тем не менее, в релизе для Аэрофлота нашлось много добрых слов.
Aeroflot is the world’s most powerful airline brand, with an AAA brand rating. The news may come as a surprise to those in Europe and North America more familiar with Western or Gulf flag carriers. Aeroflot’s brand strength stems in part from dominance of its domestic market. Its brand equity scores for metrics such as familiarity, consideration, preference and loyalty are formidable, both when compared against other Russian airlines and against foreign ones within their home markets. This is all the more impressive given that there are no air routes for which Aeroflot has exclusive access, demonstrating that its strength is underpinned by competitive advantage rather than monopoly. Investment in the brand, which lays the foundations for future resilience and growth, is another key component of brand strength in which Aeroflot excels. It has the youngest fleet of any major airline and is investing heavily in marketing promotion, particularly in Asia. This is reinforced by its sponsorship of Manchester United (the world’s most valuable football brand), which helps Aeroflot reach a vast audience across East Asia in particular. The approach is clearly paying off; this year Moscow overtook Dubai as the top hub for travel between China and Europe.
Первое что она самая влиятельная авиакомпания с рейтингом ААА. Что она конкурентноспособна и активно вытесняет другие компании с их собственных рынков. Вкладывает много капитала в маркетинг. У нее самый молодой флот.
Ну и вишенкой, что Москва в этом году догнала Дубай, в качестве хаба при путешествиях между Китаем и Европой.
А ведь каждый пролет иностранного самолета, это дополнительная денюжка России. Которых, кстати лишилась Украина, после сбития малайзийского Боинга.
Бренд Аэрофлота стал стоить 1,2 миллиарда долларов . И у него была всего одна авария со смертельным исходом за 20 лет
Первое что она самая влиятельная авиакомпания с рейтингом ААА. Что она конкурентноспособна и активно вытесняет другие компании с их собственных рынков. Вкладывает много капитала в маркетинг. У нее самый молодой флот.
Ну и вишенкой, что Москва в этом году догнала Дубай, в качестве хаба при путешествиях между Китаем и Европой.
А ведь каждый пролет иностранного самолета, это дополнительная денюжка России. Которых, кстати лишилась Украина, после сбития малайзийского Боинга.
Бренд Аэрофлота стал стоить 1,2 миллиарда долларов . И у него была всего одна авария со смертельным исходом за 20 лет
И сам рейтинг. Интересно бы взглянуть на подзамочные стоимости рейтинга.


Journal information